بررسي مزايا و معايب وردپرس

۱۹ بازديد

از بين 12 ميليون وب سايت برتر در وب، وردپرس بيش از 38 درصد از سهم بازار را در اختيار دارد. از اين رو وردپرس به عنوان رهبر بازار cms شناخته شده است. با اين حال وردپرس با افزايش محبوبيت پلتفرم هاي وب سايت مانند WIX، جوملا و دروپال در حال رقابت است. با اين حال در آستانه سال 2022 ، آموزش وردپرس داراي بيشترين تقاضا در بين ساير پلتفرم هاي مديريت محتوا مي‌باشد.

در اين مقاله، ما قصد داريم مزايا و معايب وب سايت وردپرس را برجسته كنيم تا شما تصميم درستي براي پروژه توسعه وب خود بگيريد. بياييد با مزاياي وردپرس شروع كنيم.

مزاياي وردپرس

CMS كاربر پسند

وردپرس به مدير سايت اجازه مي‌دهد تا صفحات را ويرايش كند، در قسمت بك اند وب فعاليت كند و محتواي جديد را به‌روزرساني كند.

بدون هيچ‌گونه مهارت كدنويسي و مهارت‌هاي مديريت وب سايت، صاحبان وب سايت يا خود وبلاگ نويسان مي‌توانند وب سايت خود را ويرايش و نگهداري كنند.

 

افزونه ها

در دسترس بودن پلاگين‌ها يكي از مزيت هاي اصلي وردپرس محسوب مي‌شود. وردپرس بيش از 45000 افزونه براي تقريباً همه عملكردها دارد. اين بدان معناست كه براي دستيابي به الزامات نيازي به نوشتن خطوط زيادي كد نداريد.

فقط بايد افزونه را نصب كنيد و از عملكردي كه با افزونه ارائه مي‌شود لذت ببريد.

 

سئو دوستانه

وردپرس از شما پشتيباني مي‌كند تا كلمات پركاربرد را در صفحات وب خود تشخيص دهيد كه مي‌توانند به عنوان حركتي مثبت در بهينه سازي براي موتور هاي جستجو باشد. و صفحه سايت شما را  كاربر پسندتر كند. كاربر پسندي سايت هاي تحت وردپرس چه براي بازديدكنندان سايت و چه براي كاربران محيط پنل مديريت، ساده و قابل يادگيري سريع است.

 

وب سايت هاي واكنش گرا

ريسپانسيو بودن و سازگاري با تلفن همراه و تبلت ويژگي حياتي اي است، اكثر تِم‌هاي وردپرس واكنش گرا هستند و از اين رو سازگار با دستگاه هاي مختلف هستند.

 

جامعه منبع باز

يكي از مزيت هاي اصلي اين است كه وردپرس يك پلت فرم منبع باز است. اين بدان معناست كه توسعه‌دهنده وردپرس مي‌تواند از كد استفاده كند، آن را تغيير دهد و بدون اينكه آن را از ابتدا توسعه دهد، مرور كند. به عنوان نرم افزار منبع باز، توسعه دهندگان وردپرس مي‌توانند كد منبع را به صورت آنلاين با برنامه نويسان ديگر نيز به اشتراك بگذارند. اين باعث صرفه جويي در زمان و هزينه زيادي مي شود.

استفاده از تمام پلاگين هاي آماده و چگونگي كد نويسي در وردپرس، توسط آموزشگاه تخصصي دوران براي علاقه‌مندان و توسعه دهندگان ارائه مي‌شود.

 

معايب وردپرس

تمام وب سايت ها ممكن است مشكلات فني اي را تجربه كنند و ممكن است نياز به مديريت اضافه بر سازمان از يك شركت بيروني داشته باشند، به خصوص اگر در وردپرس ايجاد شده باشند.  اگرچه وردپرس به دليل سادگي يك سيستم مديريت محتواي محبوب است و راهي ارزان براي شروع آنلاين كسب‌وكارها به حساب مي‌آيد، اما در مورد ساخت وب‌سايت تجاري خود بر روي وردپرس بايد بيشتر فكر كرده و تجديدنظر كنيد.

چند ويژگي مثبت وردپرس را بصورت خلاصه مورد بررسي قرار داديم. اما بعضي از كارشناسان به هيچ عنوان وردپرس را سيستم خوبي براي اجرا و پياده سازي وب قبول ندارند.  دلايل عدم استفاده از وردپرس شرح بسيار طولاني و كارشناسانه دارد كه در اينجا به ذكر چند مورد اساسي آن مي‌پردازيم.

 

سفارشي سازي

اگر در وردپرس متخصص نباشيد يا مهارت‌هاي كدنويسي نداريد، ممكن است سفارشي سازي زياد روي تم ها براي شما دشوار باشد. گاهي اوقات هنگام تلاش براي سفارشي كردن function خاص، ممكن است عملكردهاي ديگر را خراب كند. در اين صورت، بايد از توسعه دهندگان باتجربه تري كمك بگيريد تا اين مورد را براي شما مرتب كنند.

 

آسيب پذيري و امنيت داده ها

يكي از اشكالات اصلي سيستم مديريت محتوا وردپرس اين است كه در بسياري از شرايط مي‌تواند آسيب پذير باشد. از آنجايي كه اين CMS يك برنامه منبع باز است، قفل فضا را براي هكرهاي احتمالي باز مي‌كند.

براي تعديل اين تهديد، انتخاب مضامين و افزونه هاي صحيح براي وب سايت وردپرسي شما حياتي است.

طبق تحقيقات انجام شده توسط Webarx Security ، وردپرس با 582 آسيب پذيري در سال 2020 به عنوان يكي از بيشترين آسيب پذيري‌ها شناخته شده است.

 

به روز رساني هاي مكرر

توسعه وب سايت با استفاده از وردپرس كافي نيست. براي اطمينان از عملكرد مناسب، بايد چندين پلاگين و تم را نصب كنيد. هر چه بيشتر از افزونه هاي وردپرس استفاده كنيد، بيشتر با اتفاقات نا‌سازگاري مواجه خواهيد شد.

علاوه بر اين، بازسازي سايت شما اغلب مي‌تواند عملكرد آن را به تاخير بياندازد، مانند اينكه پلاگين‌ها ممكن است كار خود را متوقف كنند. قبل از ارتقاء وب خود، بايد مطمئن شويد كه از اطلاعات خود نسخه پشتيبان تهيه كرده ايد.

نتيجه

در اين مقاله، ما به بررسي مزايا و معايب وردپرس پرداختيم تا ايده اي سطح بالا در مورد ويژگي هاي آن ارائه دهيم. با مطالعه مزايا و معايب ذكر شده استفاده از وردپرس، اكنون بايد بتوانيد تصميم درستي بگيريد. اگر مشتاقانه منتظر يك وب سايت تعاملي و كاربر پسند هستيد، تنها چيزي كه نياز داريد توسعه دهندگان ماهر وردپرس است.

البته اگر شما دوره آموزش تخصصي وردپرس را سپري كرده باشيد و در كار با آن مهارت كافي را داشته باشيد، معايب و اختلال‌هاي آن قابل رفع و ترميم خواهد بود.

دوران آكادمي برگزار كننده دوره‌هاي جامع آموزش وردپرس ، مي‌تواند شما را در استفاده بهينه از اين سيستم مديريت محتواي پرطرفدار، به مهارت لازم برساند.

اميدواريم اين مطلب به شما در تصميم گيري درست فني و تجاري، كمك كرده باشد. بررسي نهايي نرم افزار وردپرس را با مزايا و معايب استفاده از وردپرس براي شما خلاصه كرديم، بنابراين مي‌توانيد تصميم بگيريد كه آيا وردپرس انتخاب مناسبي براي وب سايت شما است يا خير.

مزایای وردپرس نسبت به سایر برنامه های مدیریت محتوا:

کاهش هزینه: علاوه بر راه اندازی کم هزینه سایت، دیگر نیازی نیست که برای هر تغییری که می‌خواهید در سایت انجام دهید، به شرکت طراح سایت خود مراجعه کنید. وردپرس این امکان را به شما می‌دهد که هر زمان خواستید، تغییرات خود را درون سایت ایجاد کنید، مطالب جدید در سایت منتشر کنید، کاربران خود را مدیریت کنید، به نظرات رسیدگی کنید و ….

ظاهر زیبا: در سطح اینترنت هزاران قالب مخصوص وردپرس وجود دارد که شما می‌توانید انتخاب کنید و روی سایت خود پیاده‌سازی کنید. اما وردپرس امکان اینکه قالب سفارشی خود را طراحی و استفاده کنید را نیز دارد.

مدیریت آسان: شما به راحتی می‌توان سایت خود را در هر جا که هستید، چه با کامپیوتر و چه با موبایل، مدیریت کنید و نیازی به هیچ گونه برنامه جانبی ندارید.

ارتباط با شبکه‌های اجتماعی: وردپرس و افزونه‌های جانبی آن به شما این امکان را می‌دهند که به صورت خودکار سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب متصل کرده و مشتریان خود را از تغییرات سایت خود باخبر سازید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.