سئوي معيار چيست و سئو كار واقعي كيست

۱۸ بازديد

كلمه سئو كه معادل معنايي بهينه سازي محتوا براي موتور هاي جستجو است، قطعاً به گوش شما خورده است. كلمه‌اي كاملاً واضح، در عين حال داراي چندگانگي ها و ايهام هاي خاص خودش. هرچند براي بسياري از صاحبان مشاغل، مطلوبيت و نتيجه مهم است نه مسير و مكانيزم عملكرد. آن‌ها مي‌توانند كارهاي سنگين را برونسپاري كنند، اما اگر شما مي‌خواهيد خودتان همه چيز را در مورد اين امكانات و آموزش جامع سئو بدانيد، مي‌توانيد در ادامه اين مقاله با ما همراه باشيد.

هرچند دانش سئو بسيار گسترده‌تر از آن است كه در يك مقاله بتوان آن‌را شرح داد، اما ما شما را با مسير آموزش سئو و بايدها و نبايد هاي آن آشنا خواهيم كرد.

متخصص سئو كيست؟

يك متخصص SEO يك وب سايت را آزمايش، تجزيه و تحليل و تغيير مي‌دهد تا براي موتورهاي جستجو بهينه شود و متعاقباً وب سايت در نتايج جستجو در موتورهاي جستجوي اصلي مانند Google و Bingرتبه بالاتري كسب مي‌كند.

در اصل يك متخصص سئو هيچ تفاوتي با ساير حرفه اي هاي بازاريابي ديجيتال يا بازاريابي سنتي ندارد: آن‌ها در نهايت در تلاش هستند تا فروش بيشتري را براي شركتي كه براي آن كار مي‌كنند ايجاد كنند. اما توانايي‌هاي كليدي اي وجود دارد كه يك سئو كار را از يك بازارياب معمولي و از يك نويسنده و توليدمحتواگر صِرف، مجزا مي‌كند.

توانايي‌هايي كه در يك آموزش جامع سئو بدست ميآوريد

تفكر انتقادي

اندازه‌گيري اين موضوع سخت است، اما براي متخصصان سئو مهم است كه بتوانند ذهني تحليلي داشته باشند كه بتواند همبستگي و عليت را متمايز كند. به عنوان مثال در يك دوره آموزش جامع سئو ، به فرد آموزش داده مي‌شود كه چگونه بين عنوان يا تيتر و تعداد بازديد يك مطلب با نرخ تبديل آن به مشتري، يك تحليل مبنايي و بر اساس اصول و تكنيك ها داشته باشد.

مهارت‌هاي فني و برنامه‌نويسي

بسياري از متخصصان سئو در حال حاضر بدون هيچ دانش برنامه نويسي كار خود را انجام مي‌دهند. شايد مورد بحث اينجا باشد. يك سئو كار واقعي بايد به‌عنوان متخصص سئو، توصيه‌هايي درباره سرعت صفحه، رندر، بارگذاري كُند، تغيير مسير سمت سرور، برچسب‌گذاري ميكروداده و تگ‌هاي اوليه HTML دانش داشته باشد. شما در آموزش جامع سئو در دوران آكادمي با اين اصول پايه اي و اساسي سئو بطور دقيق آشنا خواهيد شد.

توانايي نوشتن

يك متخصص سئو كه مي‌تواند تحقيقات كلمات كليدي خود را انجام دهد و محتوا بنويسد بسيار ارزشمند تر بوده و بيشتر به معناي واقعي SEOكار نزديك تر است. سئو نه تنها به اصول نگارش نياز دارد، بلكه به توانايي تقطير ايده ها و افكار پيچيده به مفاهيمي نياز دارد كه افراد غير سئويي بتوانند درك كنند و با آن‌ها تصميم بگيرند.

مهارت‌هاي اجتماعي

براي انجام كار سئو، شما نمي‌توانيد خزنده عمل كنيد و بايد بتوانيد از نظر اجتماعي با ديگران كنار بياييد. برخي از بهترين مكالمات در راهروهاي كنفرانس، رويدادها و ملاقات و احوالپرسي اتفاق مي افتد. اگر تصميم به شركت در اين رويدادها داريد، بايد آن را تحت كنترل داشته باشيد. روابط عمومي قوي داشته باشيد و شخصيت تند و غير منعطفي نداشته باشيد.

مهارت هاي تجزيه و تحليل

متخصصان سئو اگر بتوانند به Adobe يا Google Analytics وارد شوند و داده هاي خود را جمع آوري كنند، مي‌توانند زمان زيادي را صرفه جويي كنند. همچنين براي استراتژي سئو مناسب، درك اوليه از KPIهاي كسب و كار لازم است.

اگر نمي‌توانيد داده‌ها را جمع‌آوري و بخش‌بندي كنيد، احتمالاً برخي از ويژگي هاي يك سئو كار بودن را از دست خواهيد داد.

مهارت هاي داده

در اين بخش در ابتدا چيزي كه ذهن مي‌رسد «مهارت هاي اكسل» است و اين هنوز هم صادق است، اما فراتر از آن است. وارد كردن داده ها كافي نيست. گاهي اوقات لازم است كمي آن را دستكاري كنيد تا بينش مورد نياز خود را به دست آوريد.

بسياري از متخصصان سئو هستند كه نمي‌توانند ساده ترين كارها را در اكسل انجام دهند.

عبارات Vlookups، Concatenates و IF (در ميان 473 عملكرد ديگر - بطور جدي 476 توابع داخلي اكسل وجود دارد) بايد بخشي از مجموعه ابزار هر SEOحرفه اي باشد.

خواه تبديل Screaming Frog به نقشه سايت XML، اندازه‌گيري تغييرات الگوريتم و تأثير آن‌ها با داده‌هاي GA/Adobe، ايجاد CTR سفارشي بر اساس منحني‌هاي موقعيت، يا تبديل سريع كلمات كليدي از كنسول جستجو به نام تجاري/غير مارك يا گروه‌هاي محصول، Excel ارزشمند است.

اما اين روزها استفاده از اكسل كافي نيست!

يك متخصص سئو بايد داشبوردهايي را در استوديوي داده ايجاد كند، از APIهاي مختلف براي جمع‌آوري داده‌هاي بيشتر (كنسول جستجو، google NLP، فانوس دريايي، ادوردز، ابزارهاي مختلف و غيره) استفاده كند و به اندازه كافي درباره پايگاه‌هاي داده درك كند تا كارهاي جالبي با آن انجام دهد.

اسم بردن از R و Python و Tableau در اينجا نيز خالي از لطف نيست.

همچنين در اين دسته رياضي هم قرار دارد! هنوز هم بسياري از مطالعات همبستگي بد و تحليل‌هاي آماري مشاهده مي‌شود كه واقعاً آنچه را نويسنده فكر مي‌كند را بيان نمي‌كند.

درك اوليه از مفاهيم آماري مي‌تواند به سئو كمك كند تا نه تنها آنچه را كه بايد اندازه گيري كند، بلكه «چگونه» آن را اندازه گيري كند. در آموزش جامع سئو آكادمي دوران اين مهارت هاي داده به شما آموزش داده خواهد شد.

حركت، انگيزش و سازگاري

بازاريابي از آن مشاغلي نيست كه هر شب آن را در دفتر رها كنيد. بلكه همه جا در مغز شما با شما مي‌ماند. براي اينكه اين روزها واقعاً در سئو عالي باشيد، بايد انگيزه داخلي داشته باشيد كه شما را مجبور به ادامه يادگيري كند. چه يك زبان برنامه نويسي جديد، يك چارچوب جديد (وردپرس، ري اكت، انگولار و غيره)، يك استاندارد موتور جستجوي جديد مانند Schema يا درك يادگيري ماشين، هميشه چيزي براي يادگيري وجود دارد.

سئو كار هاي واقعي كه به بالاي ليست استخدام شركت ها مي‌روند، كساني هستند كه وب سايت هاي پروژه جانبي خود را دارند يا ابزارهاي خود را براي حل مشكلات خود ايجاد مي‌كنند.

به عنوان مثال: استفاده از API ابزارهاي وب مستر براي خودكار كشيدن داده ها و قالب بندي گزارش ها.

سئو همچنين به سازگاري و پوست ضخيم نياز دارد. صنعت ها در حال تغيير هستند، و گاهي اوقات مجبور مي‌شويم به مشتريان بقبولانيم كه ارسال فهرست، شماتيك بندي رتبه صفحه، رد كردن پيوندها يا چيزهايي كه زماني توصيه مي‌كرديم ديگر واقعاً بهترين ايده نيستند.

شوخ طبعي

ما با فراز و نشيب هاي زيادي در صنعت سئو سر و كار داريم – و اغلب با سرعتي برق آسا. مهم است كه گاهي اوقات يك قدم به عقب برداريم و به ياد داشته باشيم كه ما قرار نيست جهان را فتح كنيم، ما فقط بازاريابي مي‌كنيم. به همان اندازه كه كار مي‌تواند استرس زا باشد، بيشتر آن مي تواند تا فردا اتفاقات مختلفي رقم بخورد. حس شوخ طبعي باعث مي‌شود سئو كار در مسير خود سازنده تر عمل كند و صبر و حوصله بيشتري براي انجام تك تك مواردي كه در بالا ذكر شد داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.